Ammissione

Foreign students application

bandiere.jpg

The online application form for accomodation for entrant students will open during summer. Once you receive an offer of a place to study at the University it is time to apply.

The link to the online application form for undergraduate accommodation can be found in this page.

Please notice all requirements for international students described in EDUCatt Bando di Concorso (Call for Admissions). Remember to provide school or academic documents (depending on your academic programme if Bachelor or Master ones) both legalised by your country's competent authorities and translated into Italian by an official translator.

If you are a non-E.U. student residing abroad you are allowed to apply for UCSC international scholarship application.

All exchange students can please check all informations from International office webpage.

If you have any enquiries please email info.dsu@educatt.it or call 02.7234.2416.

• 11 luglio 2017
    Questionari di soddisfazione 2017 - La tua opinione conta

Dal lavoro di gruppo tra le rappresentanze dei Collegi e il Nucleo di Valutazione UC nasce il nuovo Questionario di soddisfazione 2017 rivolto agli studenti residenti nei Collegi in Campus di Milano (compresa la Residenza Buonarroti) e di Piacenza.

• 11 luglio 2017
    Il Collegio Augustinianum e il suo Bilancio di Missione

Grazie al supporto di EDUCatt e in collaborazione con l'Associazione Agostini semper, il Collegio Augustianianum rilascia il suo Bilancio di Missione per l'a.a 2016/2017.

• 13 giugno 2017
    College Camp 2017 - Sono aperte le iscrizioni

È possibile iscriversi, attraverso la procedura MyEDUCatt, alle date per il concorso di ammissione College Camp 2017 sulle sedi di Milano, Brescia, Piacenza e Roma. I dettagli dell'iniziativa all'interno della notizia.